Prisvindende identitet skaber klar brandpositionering

Pravda har udviklet en prisvindende visuel identitet for den internationalt anerkendte møbel- og indretningsvirksomhed B8. Identiteten tager udgangspunkt i B8’s plantegning for på elegant vis at illustrere virksomhedens arbejdsområde: Alt inden for kundernes plantegning.

Kunde
B8

 

Service
Branding

Udførelsesår
2017

 

Resultater
Klar positionering i et internationalt marked

Vinder af en Red Dot Award 2017 i kategorien ”Communication Design”

LÆS MERE OM VÆRDIEN AF DESIGN OG BRANDING

EN IKONISK PLANTEGNING

B8’s arbejdsområde er let at afgrænse: Alt - inden for plantegningens streger. Denne simple indsigt dannede grundlag for Pravdas udvikling af en distinkt og overbevisende visuel identitet, der netop udspringer af B8’s egen plantegning: En kantet, ikonisk og rumlig figur, hvor tre kvadrater i forlængelse af hinanden intuitivt fungerer som symbol på virksomhedens virke. Resultatet er en identitet, der har revitaliseret B8’s brand og understreger virksomhedens position som mange arkitekters foretrukne partner.

 

Baggrund
B8 er global leverandør af møbler og indretnings-services til domiciler hos LEGO, Mærsk, Vestas og andre danske og internationale virksomheder. B8 skaber levende rum og inspirerende atmosfærer inden for plantegningens afgrænsende streger, men virksomhedens egen identitet savnede enkelthed, æstetisk klarhed, en overbevisende fortælling og rod i historien.

Løsning
Pravda skabte en visuel identitet, der fungerer som symbol på B8’s virke og på ikonisk vis fortæller historien om virksomhedens udvikling af møbel-og indretningsdesign i international topklasse.  

 

NY IDENTITET ER MERE END 100 ÅR GAMMEL

Historien om B8 starter i 1914, hvor brødrene Martin og Kristian Bach grundlægger Bjerringbro Savværk. Savværket bliver senere til B8, og produktionen finder stadig sted netop her, hvor Danmarks ældste finer-værksted endnu findes. Ved at anvende B8’s plantegning som visuelle konturer for den nye identitet, fortæller vi derfor ikke blot historien om virksomhedens arbejdsfelt, men også historien om moderniteten, æstetikken og elegancen.

B8 case gif animation

EN SIMPEL INDSIGT MED STOR EFFEKT

B8’s nye identitet er en kunstnerisk homage til virksomhedens fysiske rum og fødested. Men også til de håndværkstraditioner, som ligger til grund for virksomhedens succes, og som nu selv kommer til udtryk i form af grafisk håndværk. Det understreger B8’s position som mange arkitekters foretrukne partner verden over og forbinder virksomheden med håndværksmæssige dyder, skandinaviske designtraditioner og aktivitetsbaseret indretning i et unikt og stilsikkert brandudtryk.

B8 oversigt billede af case
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download gratis guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker om og konkrete værktøjer. 

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM B8 CASEN

Tag kontakt til Mette og få en gennemgang af B8 casen.

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk
+45 4043 1355

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN