Enkel og effektiv content marketing

Pravda har i samarbejde med Stofa Erhverv skabt en effektiv content marketingstrategi, der har skabt mål og retning for virksomhedens content.

Kunde
Stofa Erhverv

 

Service
Leads

Udførelsesår
2016

 

Resultater
Aktivering af nye brandværdier

Effektivisering af marketingsarbejde

Retningsgivende samlingspunkt på tværs af afdelinger

DOWNLOAD CASE

STYRING, SIKKERHED,OG KONKRETE ANBEFALINGER

Som mange andre virksomheder har Stofa Erhverv meget content i form af cases, artikler, white papers m.m. De savnede dog styring og sikkerhed for, at deres content gav den ønskede effekt i mødet med kunderne.

Gennem foranalyse og efterfølgende workshop rådgav Pravda om udvikling og aktivering af Stofa Erhvervs værdier, målgrupper, roller, nuværende content og ønsker til fremtidigt content. De findings resulterede i en content marketing-strategi med konkrete anbefalinger, gode råd til at komme videre samt specifikke detailplaner. Det skabte sammenhæng mellem workshop og output – og gjorde en uoverskuelig opgave praktisk, forståelig og værdifuld.

Baggrund
Stofa Erhverv er en del af SE-koncernen, og leverer blandt andet fiberbredbånd og telefoni til en lang række danske virksomheder. Stofa Erhverv ønskede at sætte sit content i system og skabe mål og retning for arbejdet med, at levere værdifuld viden til målgruppen af eksisterende og potentielle kunder.

Løsning
Pravda skabte en enkel og effektiv proces, så Stofa Erhverv fik content marketing ned i øjenhøjde og ud at leve i organisationen.

MED VALUE PROPOSITIONS I VÆRKTØJSKASSEN

Stofa Erhverv har stadig større prioritering i SE-koncernen, og der arbejdes aktivt med at udvikle virksomhedens løfter og værdier. Content marketing-strategiens framework blev udviklet ud fra kendte ord og værdier, så arbejdet bygger videre på og udvikler Stofa Erhvervs brand value proposition.

3_lille_billedfelt__711x400.gif

OPTIMERING AF TID OG RESSOURCER

Content marketingstrategien er blevet operationel. Det ses i form af indholdskalendere, rollefordeling og content-emner. Stofa Erhverv skal bruge langt færre ressourcer og mandetimer på at udvikle, distribuere og dokumentere effekten af ikke bare content marketing – men marketingarbejde i det hele taget.

SAMLINGSPUNKT –
FRA ARBEJDSRUM TIL LEDELSESGANG

Alle virksomheder kæmper med at skabe forståelse for de enkelte afdelingers arbejde. Content marketing-strategien blev et samlingspunkt på tværs af salg, marketing, HR, product management og koncernkommunikation. Det skabte klarhed over ressourcebehovet og forståelse for vigtigheden af content marketing.

4_1024x576.jpg
begynder_guide_inbound_marketing.png

Hent gratis marketing guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer.

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE STOFA ERHVERV CASEN

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN