Ekspressivt design med stor genkendelighed

Pravda har med design og tekster bidraget til brandingen af Aarhus Kommunes succesfulde indsat med at styrke det lokale erhvervsliv gennem årsmagasinet.

Kunde
Aarhus Kommune v. Business Aarhus


Service

Branding

Udførelsesår
2014 – i dag

Resultater
Genkendelighed og udvikling på 3. år.
4.000 modtagere

SE HELE MAGASINET HER

DESIGN AF KOMMUNAL BRANDING TIL ERHVERVSLIVET

Business Aarhus har til formål at servicere det aarhusianske erhvervsliv og præge udviklingen i en international retning på tværs af brancher ved at formidle indsigter og synergier.

Som en del af arbejdet udgives årsmagasinet, der indkapsler arbejdet med at forbedre det lokale erhvervsklima.

Årsmagasinet er ikke traditionel borgerkommunikation, men henvendt til erhvervslivet. Det stiller høje krav til Pravdas design. Resultatet er et appellerende design, der med afsæt i og løbende videreudvikling af Business Aarhus eksisterende ID formår at brande Business Aarhus’ arbejde over for erhvervslivet.

Baggrund
Business Aarhus, under borgmesterens afdeling i Aarhus Kommune, udgiver Business Aarhus årsmagasin. Det bliver sendt til 4.000 lokale virksomheder og organisationer og er et samlingspunkt for fortællinger fra og om det aarhusianske forretningsliv.

Løsning
Pravda har siden 2014 designet og udviklet årsmagasinet med et storladent og urbant stilistisk sprog. Det giver årsmagasinet særpræg og genkendelighed, hvilket understreger Aarhus’ bevægelse mod at blive et kulturelt og forretningsmæssigt arnested for udvikling.

 

MANGE INTERESSER. ÉN GENKENDELIGHED.

Designet af Business Aarhus årsmagasinet balancerer det offentliges og det private erhvervslivs kommunikative krav og præferencer. For at opfylde de kommunale ønsker og samtidig sikre genkendelighed og appel, når det lander på skrivebordet (og senere sofabordet) hos regionens erhvervsledere, har Pravda udviklet og forfinet designet i tæt samarbejde med Business Aarhus, så alt er on-brand og on-voice. 

3_lille_billefelt_overfor_tekst_711x400.jpg

TÆT SAMARBEJDE SKABER BEVÆGELSE MED RØD TRÅD

Pravdas tætte samarbejde med Business Aarhus har bidraget til en stilsikker udvikling af årsmagasinets udtryk. Her er en ambition om at bryde rammerne for B2B-kommunikation, men fastholde en corporate linje, og derfor har årsmagasinet bevæget sig fra et forventeligt rapportlignende design til i dag at danne rammen om et moderne overskudsunivers, der bidrager positivt til forståelsen af Aarhus’ erhvervsmæssige og kulturelle vækst.

7_stort_billedfelt_1024x4000.jpg
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download e-bog

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer.

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM DENNE OG ANDRE CASES

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN