Bording Data får nyt navn og international brandidentitet

Pravda har udviklet en ny brandidentitet for Bording Data, en af Danmarks ældste IT-virksomheder, med ambitionen om at styrke virksomhedens markedsposition og internationale vækststrategi.

Kunde
Bording Data

 

Service
Branding

Udførelssår
2018

 

Resultater
Stærkere intern forståelse og international markedspositionering

HVORFOR BLEV BORDING DATA TIL FIFTYTWO?

Bording Data leverer innovative IT-løsninger til medie- og detailbranchen. Det har de gjort i mange år. Ja faktisk er Bording Data en af Danmarks ældste IT-virksomheder – og netop virksomhedens historiske arv danner grundlag for navneskiftet til Fiftytwo.

Tilbage i 1952 begyndte Bording Data nemlig, som en af de første virksomheder i Danmark, at udvikle særlige branchespecifikke løsninger til detailhandlen. Med respekt for virksomhedens historie og med øje for dens internationale vækstambitioner, fungerer navnet Fiftytwo som et unikt balancepunkt mellem fortid og fremtid. Mellem erfaring og effekt. Et balancepunkt, der giver virksomheden en slagkraftig og revitaliseret kommunikativ positionering i markedet. Og som fungerer på tværs af internationale markeder.

Baggrund
Bording Data ønskede en moderne brandidentitet med ambitionen om at øge virksomhedens internationale brand awareness– og ikke mindst at fremme virksomhedens vækstambitioner.

Løsning
Pravda skabte en ny visuel og budskabsmæssig brandidentitet, der er bundet op på navneskiftet fra Bording Data til Fiftytwo. Et navn, der med international appel trækker tråde til virksomhedens arv og fremtidens digitale kundeløsninger.

Fiftytwo - let's make it count

Fiftytwo er ikke bare et tal. Det er et billede på, hvordan virksomhedens førende arbejde med innovative IT-løsninger hjælper dens kunder med at skabe bedre butiksoplevelser, øget loyalitet og større salg.

Med Fiftytwo skaber vi en brandfortælling, der fokuserer på mødet mellem erfaring og effekt. For kun takket være virksomhedens store erfaring kan den hjælpe sine kunder med at skabe fremtidens resultater. Det bliver underbygget af virksomhedens nye payoff ”Let’s make it count”, som med reference til navnet taler til målgruppens fokus på at skabe målbart bedre kundeoplevelser og bundlinje ved hjælp af data. Og det er jo i sidste ende det, der tæller.

3_Visitkort_GIF_lille_billedefelt_overfor_tekst_711x400.gif

En visuel identitet med talrige muligheder

Navnet Fiftytwo giver ikke kun en unik tekstuel brandpositionering – det giver også den visuelle identitet et unikt grafisk element med intelligent særkende. Ved at fremhæve tal og talord kan Fiftytwo blive aktiveret grafisk på forskellige platforme. Blandt andet skaber en supergrafik med streger, der refererer til tallet 52 mulighed for at understrege identitetens fokus på erfaring og effekt i et enkelt visuelt univers.

4_Fifty_Two_stort_billedfelt_løber_oversigt_1024x4000.jpg
cover_jan2018_2.png

Får du nok ud af dit brandarbejde? 

HENT VORES E-BOG OM BRANDPOSITIONERING

Vi giver dig seks letforståelige og konkrete steps, som hjælper dig med at indtage den stærkeste position i markedet.

HENT E-BOGEN

Kontakt os

HØR MERE OM vores ARBEJDE MED FIFTYTWO

Tag kontakt til Malene og få en gennemgang af Fiftytwo- casen.

Malene Korsholm
Client Director & Partner

Malene Korsholm



mk@pravda.dk
3123 4535

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN