6 års samarbejde
= 1 markedsleder

Pravda og Inspari har siden 2011 gået fra partnerskab til forretningsvenskab, og Pravda har i tiden løst alt fra konceptualisering af forretningsområder, salgskampagner til brandpositionering og identitet. I dag er Pravda en integreret del af Insparis strategiske udvikling og involveret på næsten alle fokusområder.

Kunde
Inspari

 

Service
Branding, Salg

Udførelsesår
2011 - i dag

 

Resultater
60 % stigning i kendskabsgrad

Tilfredshed blandt medarbejdere: 4,4/5

DOWNLOAD CASE

EN NY FØRERPOSITION MED  DATA SOM INDSIGT

Hvordan taler en markedsleder? Sammen kortlagde vi markedet for business intelligence og fandt bærende indsigter.

Kampagneidéen “We take data personally” blev omdrejningspunkt for en position, hvor Inspari er repræsentant for den altafgørende menneskelige del af BI. Data er ligegyldigt uden mennesker, der kan reagere og handle på den nye viden. Det gælder både hos kunden og Insparis konsulenter.

Inspari er syvdobbelt Gazellevinder og Danmarks største dedikerede business intelligence-hus med 100 specialister og afdelinger i Øst- og Vestdanmark.

 

Baggrund
Fra start definerede Inspari sig som førsteudfordrer i et spirende BI-marked. Men over tid havde Inspari ambitioner om mere. De ville definere BI-branchen og vinde markedsandele.

Løsning
Pravda var med til at skabe Insparis initiale brandposition. Det tog udgangspunkt i 
en identitet, der adskilte sig markant fra konkurrenterne gennem stærke budskaber og grafik samt gennemført kommunikation fra A-Z. I dag har Inspari, med Pravdas hjælp, indtaget en ny (fører)position i markedet under løftet “We take data personally”.

 

THE RIGHT WAY TO TAKE DATA PERSONALLY

Insparis konsulenter blev hovedpersonerne i
 en række film, der forener data og mennesker. Med dette kreative greb fik Inspari kombineret de vigtigste elementer i deres markedsledende approach til business intelligence: Vigtigheden af at data er i hænderne på de rigtige mennesker. Kommunikationen differentierer sig klart over for mange af konkurrenternes budskaber, hvor det ofte hævdes, at data i sig selv er nok til at træffe afgørende beslutninger.

3_Inspari_Lille tekstbillede_711x400.jpg

HÅRD OG BLØD EFFEKT: KENDSKABSGRAD OG STOLTHED

Kampagnen har øget kendskabsgraden til Inspari med 60% blandt rejsende i Københavns Lufthavn, hvor kampagnen har kørt ad to omgange. Kampagnen har konkret medført nye kundeopgaver – i form af dial-ins – samt øget engagementet hos eksisterende kunder. Sidst og ikke mindst har iscenesættelsen af medarbejderne medvirket til massiv intern commitment – hvilket er værdifuldt for Inspari, da tiltrækning og fastholdelse af kvalificeret arbejdskraft
er en markant udfordring i hele business intelligence-branchen.

4_Inspari_Stort billede_1024x576.jpg
Asset 2

Download gratis e-bog

HENT VORES E-BOG OM CONTENT MARKETING

Pravda arbejder med Danfoss om at optimere og skarprette koncernens kommunikation og design. Og efter 10 år er samarbejdet stærkere end nogensinde før.

HENT CONTENT-GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM INSPARI CASEN

Tag kontakt til Malene og få en gennemgang af Inspari-casen.

Malene Korsholm
Client Director & Partner

Malene Korsholm



mk@pravda.dk
+45 3123 4535

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN