Hvordan går man forrest i dag i et marked, hvor alle taler om fremtiden?

Sammen med Kamstrup udviklede Pravda en kampagne, der udfordrede branchens luftige buzzwords som ”disruption” og ”2020-planer”. Det udrustede Kamstrup med et stærkt kundeløfte, der bemyndigede målgruppen til at handle og skabe mening allerede i dag i en branche, hvor fremtiden fylder mere og mere.

Kunde
Kamstrup

 

Service
Branding

Udførelsesår
2016

 

Resultater
Løft fra messe-koncept til ståsted og platform

SE MERE HOS KAMSTRUP OM REALITY CHECK

MARKEDSLEDER MED AMBITIONER

”Vi vil gøre noget nyt”. Kamstrup har i mange år været førende inden for deres felt, men savnede noget nyt, markedsgennemtrængende kommunikation med tyngde. Kommunikationen skulle gøre op med svære og til tider uhåndterlige begreber i et marked, hvor ”2020-planer” og ”Internet of Things” er højdespringere på listen over anvendte budskaber.

Gennem markedsanalyse og research af eksisterende konkurrent-kommunikation fandt Pravda frem til en bærende indsigt, som kunne adskille sig positivt ved at stoppe op og tage pulsen på vandmålingsbranchen anno 2016.

Baggrund
Kamstrup er verdens førende producent af systemløsninger til intelligent energi- og vandmåling. Kamstrup havde et ønske om at indtage én af årets vigtigste messer med et slagkraftigt koncept, som angreb markedet og satte ord på branchens overforbrug af buzzwords og megatrends.

Løsning
Pravda skabte ”Reality Check” – et koncept, som oprigtigt og dynamisk udfordrede fremtidssnak og i stedet stod for handlekraftig ”her-og-nu” kommunikation.

Mountain View

SHOW IT. DON’T TELL IT.

Med et ”Reality Check” kunne Kamstrup tale ”Internet of (your) Things”, om ”2016-planer” i stedet for ”2020-planer” – og give branchen et tiltrængt reality check ved at rådgive om, hvordan målgrupperne kunne gå fra megatrends til konkret business. Det manifesterede sig blandt andet i pre-invites, der inviterede målgruppen til at tage stilling til deres egen holdning og ståsted blandt branchens trends og slagord.

Kamstrup fik skabt vedkommende kommunikation, som satte en tyk streg under, at Kamstrup er lige så meget handling som holdning – og at industriens fremtid allerede udvikles hos Kamstrups kunder i dag.

3_Kamstrup_Reality check_Lille billede ved tekst_711x400.jpg

FRA SYMPATISK OPRØR TIL DIFFERENTIERET KOMMUNIKATION

”Reality Check” blev mere end et messe-koncept. Det blev et ærligt, sympatisk og progressivt ståsted og en platform fremadrettet. Den type kommunikation forpligter positivt og kan kun lade sig gøre, fordi Kamstrup kan leve op til at være den handlende og vidende partner. Gevinsten er differentieret, tydelig og effektiv kommunikation, som skaber tiltrængt mening og tilbyder en ”fluff-free zone”.

4_Kamstrup_Reality check_Stort billede_1024x576.jpg
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download gratis guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer.

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM DENNE OG ANDRE CASES

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN