Kampagne med målbar salgseffekt
+ROMI på 2,8 %

Pravda og Nianet, Danmarks største udbyder af fibernet, har samarbejdet siden 2007, hvor startskuddet var etablering af en ny markedsposition. Siden har samarbejdet udviklet sig til at skabe effektive salgskampagner med mærkbar ROMI og salgseffekt.

Kunde
Nianet

 

Service
Leads og salgsunderstøttende kampagne

Udførelsesår
2007 – til i dag

 

Resultater
20 hotleads
14.000 segmenterede eksponeringer

DOWNLOAD CASE

SORT ELLER HVID SKY OVER DIN VIRKSOMHEDS DATA?

Foranalyse, beregning af Customer Lifetime Value og KPI’er dannede baggrund for kampagnen – og et kreativt univers blev herefter udviklet. Besøgende på nianet.dk blev mødt af en test, der hurtigt gav en vurdering af deres virksomheds datasikkerhed. Testen gav svar med det samme – gennem sorte og hvide skyer – for at blive i en “cloud”-terminologi. Testresultaterne blev opsamlet, behandlet og omdannet til en rapport, som blev sendt til deltagerne og distribueret på Nianets kanaler.

Baggrund
For mange virksomheder er backup irriterende og irrelevant – indtil det bliver aktuelt. Derfor krævede en kampagne for backup både en “brændende platform” og en levendegørelse af lavinvolveringsproduktet.  

Løsning
For at skaffe leads, permissions, møder og salg designede vi en Backup-as-a-Service-kampagne, der on- og offline talte om IT-chefens frustrationer, når data forsvinder. Her fungerede en online-test som lead-skaber og konverteringsmekanisme.

Mountain View

MULTICHANNEL-PUSH MED ÉT FORMÅL FOR ØJE

Ingen IT-chef har lyst til at modtage en 404-melding på grund af manglende backup. Men det var præcis, hvad håndplukkede emner fik. Der landede et fysisk 404-skilt på skrivebordet sammen med en opfordring til 
at teste virksomhedens setup på nianet.dk. Synkront blev budskabet lanceret gennem SoMe-annoncering, nyhedsbreve, hjemmeside, eDirect Mails og en kort, humoristisk film på YouTube. Ingen store billboards eller helsidesannoncer. Kun målbare digitale initiativer.

3_lille_felt.gif

FRA 14.000 SEGMENTEREDE EKSPONERINGER TIL ROMI PÅ 2,8 %

14.000 segmenterede modtagere blev eksponeret for kampagnen gennem eDirect Mails og Direct Mails. Hertil kom et langt højere antal eksponeringer gennem annoncering og SoMe. Kampagnesiden blev besøgt af over 1500 personer, som gennemsnitligt brugte 1 minut og 20 sekunder på sitet – benchmark er 30 sekunder. Over 30 % konverterede ved at tage testen. I rene tal gav kampagnen en ROMI på 2,8 %, og marketing kunne dertil levere 20 hotleads til videre kvalificering hos salg.

4_nianet.jpg
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download gratis guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer.

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM NIANET CASEN

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN