Den gode historie lå gemt i tøjet
Red Dot Design Award 2016

Pravda har udviklet en prisvindende platform for den danske tøjgigant BESTSELLER, der har skabt intern og ekstern synlighed på virksomhedens CSR-indsatser.

Kunde
BESTSELLER

 

Service
CSR-kommunikation (Branding)

Udførelssår
2014 – i dag

Resultater
Intern og ekstern synlighed omkring BESTSELLERs CSR-indsats.

Vinder af Red Dot ”Best of the Best”-award.

SE RAPPORTEN

HVORDAN SER SOCIALT ANSVAR UD FOR BESTSELLER?

BESTSELLER har i mere end 40 år vægtet bæredygtighed højt i samarbejde med internationale partnere og leverandører. Den store indsats afspejles imidlertid ikke altid i folks opfattelse af virksomheden.

Derfor var ambitionen klar: Skab intern og ekstern synlighed af og forståelse for CSR som en integrereret del af BESTSELLERs forretning. Pravda fik opgaven at designe et stærkt ID for CSR-kommunikationen med udgangspunkt i virksomhedens corporate identity.

Resultatet er en unik platform, som har styrket og konceptualiseret BESTSELLERs arbejde med CSR – og vundet international hæder.

Baggrund
BESTSELLER ønskede et stilsikkert og stærkt grafisk univers og kommunikationsplatform for virksomhedens CSR-kommunikation - herunder et kreativt koncept og grafisk udtryk for virksomhedens Sustainability årsrapport

Løsning
Pravda skabte en visuel kommunikationsplatform, hvor de traditionelle nøgletal bliver fortalt i et kreativt infographics-univers, der er inspireret af vaskeanvisningers ikoniske design, så tøjet i sig selv spiller en central og budskabsbærende rolle.

Konceptet danner rygrad i BESTSELLERs Sustainability årsrapport og bliver desuden præsenteret i motion graphics-video, PowerPoint og postkort.

ET PRISVINDENDE DESIGN I INTERNATIONAL TOPKLASSE

BESTSELLERs Sustainability årsrapport har opnået én af de mest prestigefyldte anerkendelser i designverdenen: En "Best of the Best"-award af den internationale fagjury hos Red Dot i Tyskland. En hæder, der tilfalder 0,8% af de indsendte arbejder fra hele verden.

3_Bestseller_casebillede_Mac.jpg

CSR ER EN INTEGRERET DEL AF BESTSELLER

En stærk CSR-årsrapport er troværdig, informerende og en integreret del af virksomhedens aktiviteter. Ikke blot en ”tilføjelse” på toppen af den øvrige kommunikation.
Vi skabte derfor sammenhæng mellem BESTSELLERs daglige arbejde og Sustainability årsrapporten, så CSR berettiget fremstår som en integreret del af BESTSELLER.

FINDES DET UNIKKE OGSÅ I DET GENERISKE?

Rapportens udtryk tager udgangspunkt i tøjets print, striber, former, farver og ikke mindst i – ellers generiske – vaskeanvisninger, som findes i ethvert stykke tøj. Vaskeanvisninger er selve kommunikationens DNA og er brugt til at forme ikoner og et indbydende infographic-univers. Det giver BESTSELLERs CSR-kommunikation et helt særligt udtryk, som samtidig appellerer til målgruppen af designere og andre kreative.

4_Bestseller_casebilleder_1024x576.jpg
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download gratis guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Guiden fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer.

HENT GUIDEN

Kontakt os

HØR MERE OM BESTSELLER

og vores andre cases.

Mette Hejl
CEO & Partner

Mette Hejl



mh@pravda.dk

Er du klar til at arbejde sammen med os?

VI KAN IKKE VENTE MED AT HØRE MERE OM JERES FORRETNING OG MÅL

LAD OS TALE SAMMEN