omsaetning_boost_med_cm.jpg

13. december 2016

Giv omsætningen i din virksomhed et boost med content marketing

Indsigter / Leadgenerering / Giv omsætningen i din virksomhed et boost..

Du har udvalgt de kontaktpersoner, der potentielt kan betegnes som et lead. Du har afstemt kriterierne for et kvalificeret lead hos salgsafdelingen og har nu et overblik over, hvilke leads der bevæger sig hvor i købsprocessen.

Men hvordan kan mit arbejde med virksomhedens content marketing-strategi og kvalificering af leads øge min omsætning? Svaret finder du i din kommunikationsform.

Målret dit indhold

Forestil dig at en af dine kontaktpersoner er mellemleder i en stor B2B-virksomhed. Dit marketing automation-system fortæller dig, at han bevæger sig frem i købsprocessen og betragtes derfor som et kvalificeret lead. Han er dog ikke en direkte beslutningstager, og det er en udfordring. Du ved, at han i kraft af sin stilling rapporterer til direktøren i virksomheden, som er ham, der sidder med beslutningsmagten. 

Mellemlederen er vores døråbner til direktøren

Vi laver indhold til mellemlederen, som er beregnet på, at han skal dele det med sin direktør. Og ændrer mellemlederen adfærd, skal vi stå klar med en opfølgningsplan, der får ham til at involvere direktøren. Det er langt mere effektivt end at kontakte direktøren direkte.

Øget omsætning med relevant kommunikation

Er du skarp på at målrette dit indhold, er der meget værdi at hente for din virksomhed.

Med målrettet og relevant kommunikation til de kontaktpersoner, der bevæger sig frem i købsprocessen ulejliger vi ikke nogen med salgsbudskaber, som alligevel ikke er parate til at købe. I den anden ende får sælgerne kun kvalificerede leads, og de bruger kun deres tid på at snakke med mennesker, som er modne til at snakke med dem.

Det resulterer i mindre cost-of-sale, højere lukke-rater hos sælgerne og mindre spildtid på umodne kundeemner. Salgschefens forecasts til ledelsen bliver mere præcise, og han er samtidig i stand til at lave mere langsigtede salgs-forecasts. Og er der mindre spildtid i form af færre blindgyder stiger omsætningen gennem færre udgifter.

Helt simpelt.


Konklusion

Så skal vi opsummere, hvordan content markting kan øge din virksomheds omsætning, kan vi gøre det simpelt:

  • Målret dit indhold til dit lead
  • Engagér beslutningstageren gennem dit lead
  • Hav en opfølgningsplan, der kan involvere beslutningstageren

Vil du vide mere?

Vil du vide mere, om hvordan du i praksis kan arbejde med content marketing i din virksomhed? Så kan du downloade vores content mapping guide lige her.

Hent content mapping guiden her


 

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Hannah Cooper



Som digital projektleder har Hannah ansvaret for at styre processen bag smukke, funktionelle og innovative løsninger, der forener forretning og forventning.