saadan_fungerer_inbound.jpg

21. september 2016

Sådan fungerer inbound marketing

Indsigter / Salg / Sådan fungerer inbound marketing

Du har sikkert hørt om inbound marketing, men det indledende kendskab har måske efterladt dig med flere spørgsmål end svar. For hvad er inbound marketing egentligt? Og hvilken værdi kan det skabe for dig?

Det er nogle meget gode spørgsmål, som vi med dette blogindlæg på bedste vis har forsøgt at besvare. Vi håber, at det hjælper dig.

Inbound marketing konverterer besøgende til kunder og promoters

Inbound marketing handler om tiltrækning og konvertering af besøgende på din hjemmeside til leads, kunder og promoters. Kort sagt handler inbound marketing om at få besøgende til at komme til dig. Om at blive fundet i stedet for at opsøge.

Men hvordan tiltrækker du besøgende til din hjemmeside?

Det gør du med godt og relevant indhold, eller som det hedder i marketingverdenen: content marketing. For de besøgende kommer ikke af sig selv, og de giver ikke deres kontaktoplysninger – hvormed de bliver et lead – uden at blive betalt for det i form af indhold, der giver ny viden eller indsigter. Du skal derfor udvikle relevant og værdiskabende content, der inspirerer og gør læserne klogere. Det er din betaling og samtidig din måde at invitere besøgende ind i dit konverterende net.

Læs også: Inbound marketing optimerer samarbejdet mellem marketing og salg

Lad os komme med et eksempel

Rasmus er ny indkøber i din branche. Der er derfor mange spørgsmål og nye ting at forholde sig til, så for at blive klogere søger han på Google. Her finder han dit blogindlæg, som besvarer hans spørgsmål.

Rasmus kan se, at du har mere interessant content, hvilket han ønsker. Første omgang content var gratis, men næste koster. Han skal derfor give sine kontaktoplysninger. Det gør han, og du kan nu følge Rasmus’ placering i købstragten og løbende eksponere ham for relevant content, indtil han er så varmt et lead, at din salgsafdeling kan overtage. 

Så hvad er inbound marketing?

Inbound marketing er en digital disciplin, som deler samme slutmål som traditionel marketing: Det handler om at tiltrække fremmede, konvertere besøgende, lukke leads, fastholde kunder og skabe promoters.

Men inbound marketings konverterende vej fra besøgende til promoter adskiller sig fra anden marketing. Dette skyldes, at inbound marketing er opbygget omkring marketing automation.

Dette kan du læse mere om i e-bogen "En begynderguide til arbejdet med inbound marketing". Med e-bogen på skærmen eller i hånden opnår du yderligere forståelse for inbound marketings værdiskabelse for din virksomhed.  Og ikke mindst håndgribelige værktøjer fra HubSpot til at påbegynde arbejdet.

HENT DIN GUIDE TIL INBOUND MARKETING

 

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Hannah Cooper



Som digital projektleder har Hannah ansvaret for at styre processen bag smukke, funktionelle og innovative løsninger, der forener forretning og forventning.