Sådan optimerer du dit eksisterende content

15. december 2017

Sådan optimerer du dit eksisterende content

Indsigter / Leadgenerering / Sådan optimerer du dit eksisterende content

Du har investeret mange timer på at få skrevet et blogindlæg af høj kvalitet til en af jeres definerede personaer. Du er tilfreds, men der er et problem: der er ingen, der læser blogindlægget.

Og det er et problem. For din pulje med potentielle leads og kunder skal gerne være så stor og kvalificeret som muligt. Og er den ikke det, er chancerne for at opfylde målsætningen om X antal nye kunder lig chancerne for hvid jul. Sådan cirka. 

I dette blogindlæg kommer vi derfor med tips til, hvordan du med enkle midler får flere læsere af dit content, og dermed øger dine chancer for at opfylde dine KPI’er.

Del dit content på sociale medier

Din virksomheds kanaler på sociale medier er et af de vigtigste værktøjer til at gøre opmærksom på dit content.

Du skal derfor ikke være tilbageholdende med at dele dit content på LinkedIn, Facebook og Twitter. Men også kanaler som Snapchat, Instagram og YouTube kan øge dit antal af besøgende.

Sociale medier er altså en fremragende distributionskanal for dit content – og bliver mere og mere vigtige; også for B2B-virksomheder, som ellers traditionelt er lidt efter B2C-virksomheders sociale ageren. Og husk, dit content har først værdi og mulighed for at bidrage til din leadgenerering, når det er i hænderne på dine modtagere. Så sørg for at servere det for dem.

Opdatér dit gamle content

En let måde at få endnu mere ud af dit eksisterende content er ved at opdatere det med små ændringer og dernæst re-poste det.

For der skal ikke meget til for at forlænge livet på dit content og tiltrække flere besøgende. Et simpelt greb er eksempelvis at, baseret på keyword research, ændre overskriften på dit blogindlæg, hvilket kan øge trafikken, da overskriften nu er justeret og optimeret efter hvad dine mest attraktive leads leder efter, når de søger på Google.

Og ja, for at øge dine konverteringsmuligheder linker du selvfølgelig til den opdaterede version af dit content fra dine kanaler på sociale medier. 

/hubfs/Blog/S%C3%A5dan%20optimerer%20du%20dit%20eksisterende%20content/s%C3%A5dan_optimerer_du_dit_eksisterende_content_INDHOLD.png

dit content har mange former
En anden mulighed for at optimere dit content er ved at give det en ny form. For hvad der startede som et blogindlæg, kan med få ændringer publiceres som infografik, slideshow på slideshare, video, podcast eller noget helt femte.

Mulighederne afhænger af din kreativitet og evne til at sætte ny form på dit content. Men husk at linke til den samme landing page med content offer, så dine budskaber i forskellig form arbejder mod samme mål: øget leadgenerering

Formgivningen af eksisterende content giver mulighed for at kommunikere dit budskab på flere platforme og til forskellige modtageres præference, hvilket øger dine chancer for succes.

Kvalificer din konvertering med data

Du kan også optimere og kvalificere dit eksisterende content med databårne indsigter. For dine indsamlede data kan fortælle dig meget om dine målgruppers interesser, behov og mål, hvilket hjælper dig med at udvikle content, der passer til de enkelte målgruppers situation. Det kan du lære mere om i vores blogindlæg Sådan kvalificerer du din konvertering med data. God læsning.

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT GUIDE OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Lars Ørhøj



Lars er Pravdas Inbound Manager og har arbejdet intensivt med HubSpot og inbound marketing siden 2014. Lars har som en af de meget få i verdenen alle HubSpot Academy certificeringer.