Sådan skaber IT-virksomheder værdi med inbound marketing

2. september 2016

Sådan skaber IT-virksomheder værdi med inbound marketing

Indsigter / Leadgenerering / Sådan skaber IT-virksomheder værdi med..

I dette blogindlæg præsenterer vi dig for 3 cases, der viser, hvordan it-virksomheder har skabt værdi med inbound marketing. Fokus er dermed på værdien af, og ikke hvordan du arbejder med, inbound marketing. Med andre ord forudsætter blogindlægget altså en smule baggrundsviden. Har du ikke den, eller trænger den til en opstrammer, kan du læse blogindlægget Sådan fungerer inbound marketing.

1. Inbound marketing gav 300% stigning i organisk reach
It-virksomheden GlobalWebIndex leverer dybdegående profiler af forbrugernes digitale adfærd til en lang række store virksomheder, deriblandt Twitter, Google og Microsoft. GlobalWebIndex har stærke kompetencer inden for arbejdet med data, hvilket virksomheden ønskede at udnytte.

Tilbage i 2013 omlagde virksomheden derfor fra outbound til inbound marketing. Ambitionen var at generere og kvalificere flere leads gennem inbounds systematik. Som tallene illustrerer, lykkedes det ret godt.  

GlobalWebIndex valgte HubSpot som platform for arbejdet med inbound marketing.

Et valg, som de absolut ikke har fortrudt, udtaler Ali Little, Product and Marketing Director hos GlobalWebIndex:

”Our mail, social media, landing pages and site pages are all driven through the HubSpot software. It just makes the analytics so much easier and you can see the effect of what you are doing at every stage."


Hubspot_Blog_Content_Carl_Image_GlobalWebIndex.png




Kilde: GlobalWebIndex  
http://www.hubspot.com/customers/globalwebindex

 

2. Inbound marketing vælter outbound af pinden
SaaS-virksomheden Intellifo havde i flere år arbejdet med outbound marketing, men problemer med at måle ROI og manglende muligheder for at analysere kunderne betød, at de skiftede fra outbound til inbound marketing.
Skiftet har, som tallene viser, været en stor succes for Intellifo, hvilket glæder virksomhedens digitale marketing manager, Dan Moody:

”I see the HubSpot Marketing Platform and our inbound marketing strategy as key components of our future growth plans.”

 

Hubspot_Blog_Content_Carl_Image_Intellifo-812868-edited.png

 

 

  Kilde: GlobalWebIndex  http://www.hubspot.com/customers/intelliflo

 

3. Svenske Effectly landede 5 nye kunder med inbound marketing
Den svenske virksomhed Effectly hjælper virksomheder med at sætte deres kunder i centrum. Dette gør de gennem kombinationen af customer experience, software og rådgivning. Med udgangspunkt i egne kompetencer og fokus på brugerne var inbound marketing derfor det naturlige valg, da Effectly tilbage i 2015 udvidede sine aktiviteter.

Med inbound marketing ønskede Effectly at blive en behovsafklarende og kompetencegivende magnet for sine potentielle og eksisterende kunder. Med fokus på content, blandt andet blogindlæg, e-bøger og webinars er det lykkedes.

”We want to educate and delight our potential customers and take them up to the ’yes line’. Then when we do place a sales call, we know the prospect is ready to buy”, udtaler Joakim Thörn, CEO hos Effectly.

 

Hubspot_Blog_Content_Carl_Image_Effectly_ny-748994-edited.png 

 Kilde: GlobalWebIndex  http://www.hubspot.com/customers/effectly

 

Sådan kommer din virksomhed i gang med inbound marketing
Vi håber, at de tre cases, kort og præcist, gav dig et indblik i inbound marketings værdiskabende muligheder i forhold til din it-virksomhed. Cases er dejlige. De giver dig mulighed for at trække på andres erfaringer og, sort på hvidt, konkretisere værdien af noget, for dig, hidtil ukendt. De kan dog også være lidt overfladiske.

Så hvis du ønsker en dybere viden omkring, hvordan du kan skabe værdi i din it-virksomhed med inbound marketing, er du velkommen til at downloade vores content mapping guide her:

  HENT CONTENT MAPPING GUIDEN  

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Hannah Cooper



Som digital projektleder har Hannah ansvaret for at styre processen bag smukke, funktionelle og innovative løsninger, der forener forretning og forventning.