Så meget content bør du have

3. januar 2018

Så meget content bør du have

Indsigter / Leadgenerering / Så meget content bør du have

I dette blogindlæg besvarer vi et af inbound marketings store spørgsmål. Og vi kan allerede afsløre, at din success afhænger af dit contents kvalitet – ikke kvantitet.

Content er afgørende for din succes med inbound marketing. For content er din valuta, som veksles med de besøgendes kontaktinformationer i din leadgenerering- og kvalificering.

Men hvad kræves der af din content-produktion for at opnå succes?

Du skal ikke (længere) spytte med content

I besvarelsen af spørgsmålet om den rette mængde content vil vi indledningsvist forsøge at aflive et hårdnakket levn fra fortiden.

Dogmet inden for content marketing har hidtil været en fokusering på kvantitet over kvalitet. For i jagten på at tilfredsstille Googles algoritmer har det tidligere handlet om at skrive løs, publicere, skrive videre, udvikle premium content offers, og skrive endnu mere, så der ugentligt var to nye blogindlæg og et stort content offer.

Tiderne skifter og Googles algoritmer bliver mere og mere intelligente, så din SEO-ranking bliver ikke længere defineret af din evne til at skrive det samme budskab på 10 forskellige måder, men af din evne til at udvikle relevant content, som folk læser.

Er du heller ikke til store mængder ligegyldighed?

Det siger sig selv, at en ustoppelig content-kadence kræver mange ressourcer. Men kvantitet er ikke lig med succes. Kvalitet er lig med succes.

Og derfor skal din produktion af content ikke vurderes ud fra mængden af blogindlæg, men derimod af deres kvalitet.

TIP: Kvaliteten af dit content afhænger i høj grad af dit kendskab til dine målgrupper. Bliv klogere på dine målgrupper ved at arbejde med personaer og få mere ud af dit content.

For din målgruppe vil have klar information. Hvor. Værdien. Er. Skåret. Ud. I. Forståelige. Budskaber.

Gør dit content simpelt 

For at få succes med inbound marketing skal du fokusere på at besvare din målgruppes spørgsmål med content af høj kvalitet.

En måde at øge kvaliteten af dit content er ved at simplificere det. For din målgruppe har formentligt ikke tid til at læse lange og komplekse blogindlæg, e-bøger og whitepapers. De er derfor måske mere til kort og præcist content, eksempelvis templates og guidelines, som kan hjælpe dem med ét problem.

Video er et glimrende eksempel på, hvordan du kan udvikle letforståeligt content. Efterspørgslen på video er eksploderet i de seneste år – og den virker ikke til at aftage. Med god grund. Vi har samlet 3 grunde til, at din B2B-virksomhed bør arbejde med video

/hubfs/Blog/S%C3%A5%20meget%20content%20skal%20du%20producere/s%C3%A5_meget_content_skal_du_producere_INDHOLD.png

 

Så hvor meget content bør du have for at opnå succes?    
Vi hverken kan eller vil komme med et one-size-fits-all svar. Men vi kan give anbefalinger, der øger chancerne for at styrke din ROI gennem et øget antal besøgende, en forbedret konvertering af besøgende til kvalificerede leads, og slutteligt kunder og promoters:    

  • Fokuser på kvalitet over kvantitet
  • Simplificer dit content
  • Ét styk content til ét problem
Tag dit næste skridt mod at blive kontorets største content marketing-ekspert og læs vores grundige gennemgang af arbejdet med content marketing.
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT GRATIS GUIDE OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Lars Ørhøj



Lars er Pravdas Inbound Manager og har arbejdet intensivt med HubSpot og inbound marketing siden 2014. Lars har som en af de meget få i verdenen alle HubSpot Academy certificeringer.