Sådan kvalificerer du din konvertering med data

22. september 2017

Sådan kvalificerer du din konvertering med data

Indsigter / Leadgenerering / Sådan kvalificerer du din konvertering med..

Data har en voksende betydning for nutidens marketing. Og det bør du være glad for. For data giver dig hidtil uset indsigt i, hvordan modtageren reagerer på din marketingindsats, hvilket kan optimere din ROI. Men hvordan?

Datas positive indvirkning på ROI er mange. Så for at eliminere risikoen for uklarhed fokuserer vi i dette blogindlæg på, hvordan du kan bruge data til at kvalificere din content-produktion og konvertering af besøgende til leads på dine landing pages.  

Hvad fortæller dine data?

Dine data har mange funktioner. De er din rygdækning, din bevisførelse, og ikke mindst spejlbilledet af dit arbejde. Og i det spejlbillede kan du kvalificere dit arbejde.

For dine data fortæller dig sandheden. Om dine successer. Om dine fejltagelser. Og disse indsigter er et fantastisk værktøj i kvalificeringen af dine konverterings-rater.

Hvad karakteriserer en god landing page?

Nogle landing pages har en konverteringsrate på 50 %, mens andre har en … noget lavere. Hvad kan det skyldes?

Svaret ligger i detaljen, så analyser dine succesfulde landing pages’ overskrift, brødtekst og call-to-action. Forskellen mellem en halvlunken og succesfuld konvertering kan nemlig skyldes noget så simpelt som en overskrift.

Fokuser derfor på dine landing pages’ tone of voice, design og fremstilling af det specifikke content offers værdiskabelse. Præcise overskrifter er et must, opremsning i punktform er en gave, og en tydelig call-to-action øger dine chancer for konvertering.         

sådan_kvalificerer_du_din_konvertering_med_data_INDHOLD.pngBliv klogere på målgruppens behov
Din konverteringsrate kan også afhænge af det udbudte content offer. Dine konverteringsrater på landing pages giver dig dermed et unikt indblik i dine målgruppers interesser og behov.

Indsigterne giver dig mulighed for at kvalificere din content-produktion og videreudvikle content baseret på din konverteringshistorik. Ved at brugertilpasse dit content reducerer du dermed dine potentielle skæverter og øger din værdiskabelse for målgruppen.

Med en intelligent og indsigtsbåren produktion af content har du givet dig selv noget nær de bedste forudsætninger for at tiltrække og konvertere besøgende til varme leads.

Men godt content gør det ikke alene. Læs vores blogindlæg 5 simple råd til bedre leadgenerering og få en grundig, men letforståelig guide til at optimere din leadgenerering.
begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT GRATIS GUIDE OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Lars Ørhøj



Lars er Pravdas Inbound Manager og har arbejdet intensivt med HubSpot og inbound marketing siden 2014. Lars har som en af de meget få i verdenen alle HubSpot Academy certificeringer.