15. november 2016

4 gode råd: Sådan skaber din virksomhed værdi med inbound marketing

Indsigter / Leadgenerering / 4 gode råd: Sådan skaber din virksomhed..

Du ved, at netop din virksomheds løsninger er værdiskabende for kunder – eksisterende som potentielle – men det kan være svært at kommunikere. Frustrerende. Så hvordan får du fortalt en værdiskabende fortælling om dine produkter? Det gør du med inbound marketing.


I dette blogindlæg får du 4 gode råd til, hvordan inbound marketing skaber værdi for B2B-virksomheder. For at få det optimale ud af vores råd, er det en fordel at have lidt baggrundsviden om inbound. Har du ikke den, eller trænger den til en opstrammer, kan du læse blogindlægget "Sådan fungerer inbound marketing". Og hvis du allerede har det basale på plads, er det bare at fortsætte læsningen her. 

1. Du skal kommunikere værdiskabende

Det siges, at jo mere komplekst et produkt er, des flere spørgsmål foranlediger det. B2B-verdenen omfatter en række komplekse produkter og løsninger, som kan virke meget diffuse for kunderne. Inbound marketing er din platform til at besvare dine målgruppers mange spørgsmål og dermed blive en relevant og værdiskabende samarbejdspartner for dine kunder.

2. Målrettet content til forskellige kunder

B2B-branchens købsproces omfatter ofte en række forskellige interessenter, som alle har en mening om købet. Og disse interessenter har ofte forskellige agendaer og behov. Med inbound marketing har du mulighed for at imødekomme og besvare interessenternes forskellige behov på deres præmisser. 

Du ved, at dine kunder har forskellige forudsætninger, interesser og spørgsmål, så de skal naturligvis ikke blive mødt af det samme content. Inbound marketing gør det muligt for dig at skræddersy dit content i automatiserede workflows.

Så hvis din virksomhed sælger IT-løsninger vil du tilpasse dit arbejde, så den it-kyndige kunde bliver eksponeret for specialiseret viden om dine løsninger, og den it-grønne kunde får en mere grundlæggende gennemgang af dine løsninger.

3. Relevant content kræver præcision

Drop den generiske snak om, at dine kunder bør arbejde med data. I stedet skal du understrege, hvorfor de bør arbejde med data, og hvilken værdi det vil give. Med inbound marketing har du muligheden for at være specifik på kundeniveau, så udnyt det. 

4. bliv thought leader

Inbound marketing er med til at positionere dig som thought leader i en videnstung B2B-branche, hvor kunderne forventer stor ekspertise og klare svar. Som thought leader står du på en vidensplatform, der giver dig afgørende credibility og evidence i jagten på loyale kunder og øget salg.

KOM VIDERE:

Hvis du ønsker at blive klogere på, hvordan du kan skabe værdi i din B2B-virksomhed med inbound marketing er du velkommen til at hente en effektiv guide til content mapping her:

Hent content mapping guiden her

 

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Hannah Cooper



Som digital projektleder har Hannah ansvaret for at styre processen bag smukke, funktionelle og innovative løsninger, der forener forretning og forventning.