5_raad_vaerdi_med_inbound.jpg

15. november 2016

5 gode råd: Sådan skaber din it-virksomhed værdi med inbound marketing

Indsigter / Leadgenerering / 5 gode råd: Sådan skaber din it-virksomhed..

It er fantastisk. Det ved du, men ikke alle ved det. Frustrerende. Du ved, at netop din virksomheds it-løsninger er værdiskabende for kunder – eksisterende som potentielle – men det kan være svært at kommunikere. Ekstra frustrerende. Så hvordan får du fortalt en værdiskabende fortælling om dine produkter? Det gør du med inbound marketing.


I dette blogindlæg får du 5 gode råd til, hvordan inbound marketing skaber værdi for B2B-virksomheder med specifikt fokus på udvikling og optimering af din marketingindsats i it-branchen. Blogindlægget forudsætter altså lidt baggrundsviden. Har du ikke den, eller trænger den til en opstrammer, kan du læse blogindlægget Sådan fungerer inbound marketing.

Du skal kommunikere værdiskabende

Det siges, at jo mere komplekst et produkt er, des flere spørgsmål foranlediger det. B2B-verdenen og specifikt it-branchen omfatter en række komplekse produkter, som kan virke meget diffuse for kunder. Der er derfor masser af spørgsmål. Inbound marketing er din platform for at besvare disse spørgsmål og dermed blive en relevant og værdiskabende samarbejdspartner for dine kunder.

Målrettet content til forskellige kunder

En udfordring er, at it-branchens kunder er meget forskellige. Hvor en CIO fx har stor viden, har andre it-indkøbere sjældent ligeså stor indsigt. Fælles for de to er, at du kan berige deres forretning, men argumentationen går ad forskellige veje. Og det er netop her, at inbound marketing har sin store styrke.

Du ved, at dine kunder har forskellige forudsætninger, interesser og spørgsmål, så de skal naturligvis ikke blive mødt af det samme content. Inbound marketing gør det muligt for dig at skræddersy dit content, således at den it-kyndige kunde bliver eksponeret for specialiseret viden om dine produkter, og den it-grønne kunde får en mere grundlæggende gennemgang af dine værdiskabende produkter.

Relevant content kræver præcision

It er kendetegnet ved præcision, så dit content skal derfor også være præcist. Drop den generiske snak om, at dine kunder bør arbejde med data. I stedet skal du understrege, hvorfor de bør arbejde med data, og hvilken værdi det vil give. Med inbound marketing har du muligheden for at være specifik på kundeniveau, så udnyt det. 

Practice what you preach

Som it-virksomhed lever du af at sælge værdien af data og teknologi. Dine kompetencer inden for området er altså i top, så hvorfor ikke udnytte dem i din egen marketing? Inbound marketing er baseret på viden om forbrugerne funderet i data. Viden, der gør det muligt at ramme forbrugerne med relevant content. Det er altså tid til at tage din egen medicin og anvende data strategisk i din marketing. Du har trods alt de bedste forudsætninger for det.

Sådan skaber inbound marketing værdi for it-virksomheder

Inbound marketing er med til at positionere dig som thought leader i en videnstung it-branche, hvor kunderne forventer præcision og ekspertise. Som thought leader står du på en vidensplatform, der giver dig afgørende credibility og evidence i jagten på loyale kunder og øget salg.

KOM VIDERE:

Hvis du ønsker at blive klogere på, hvordan du kan skabe værdi i din it-virksomhed med inbound marketing er du velkommen til at hente en effektiv guide til content mapping her:

Hent content mapping guiden her

 

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Hannah Cooper



Som digital projektleder har Hannah ansvaret for at styre processen bag smukke, funktionelle og innovative løsninger, der forener forretning og forventning.