13. februar 2017

Bestseller går all in på digital årsrapport

Kort nyt fra Pravda / Cases / Bestseller går all in på digital årsrapport

Pravda har for andet år i træk designet BESTSELLERs årlige Sustainability Report. Den nye rapport bygger videre på det prisvindende design, som blev skabt til sidste årsrapport. Et design, der vandt en Red Dot Award for sit unikke ikonunivers, der henter inspiration fra vaskeanvisninger.

Digital first giver dynamisk læsning. Men i år har designet fået et twist. Hvor sidste års rapport blev skabt som en fysisk tryksag, der derefter blev omsat til en iPaper, har vi i år arbejdet med en digital first-tilgang. Den trykte version er derfor sløjfet til fordel for en full-blown digital version

Det har givet os optimal mulighed for at udnytte interaktive og dynamiske funktioner, som fx faktabokse, pop-op-artikler og videoer, hvilket gør læsningen mere interessant og inspirerende. Vi har desuden udviklet en menustruktur, så læseren kan springe rundt i årsrapporten efter interesser. Udover at undgå et lineært læseforløb har vi med den digitale tilgang kunnet operere på to forskellige content-niveauer og dermed gøre årsrapporten relevant for flere læsere: 

  1. Light-niveau for dem, der blot vil browse
  2. Heavy-niveau for dem, der vil i dybden

bestseller_rapport_ipaper.gif

 

En bæredygtig CSR-rapport med stor værdi
Ved at arbejde med et digitalt udgangspunkt har vi skabt indhold på platformens præmisser, så design, layout og font-størrelser er optimeret til skærmlæsning. Derudover udkommer årsrapporten kun digitalt, hvilket understreger BESTSELLERs position som en bæredygtig virksomhed.

Og sidst, men ikke mindst, giver årsrapportens mange klikbare felter stor mulighed for tracking og dataindsamling. På den måde får BESTSELLER større indsigt i læsernes interesseområder, hvilket virksomheden kan anvende i forbindelse med fremtidigt CSR-arbejde og udviklingen af virksomhedens fremadrettede rapportering. 


Prøv årsrapporten her. 

 

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download guide

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Hent Pravdas guide om B2B inbound marketing og få indsigt i, hvordan du udnytter potentialet for inbound leads maskimalt.

HENT GUIDEN

Skribent

Lars Ørhøj



Lars er Pravdas Inbound Manager og har arbejdet med HubSpot og Inbound Marketing siden 2014.