Et rekrutterende kærestebrev

13. november 2016

Et rekrutterende kærestebrev

Du kender det sikkert: Antallet af kvalificerede medarbejdere i din branche er mindre end den voksende bunke af arbejdsopgaver, hvilket udfordrer arbejdsgiverne i en omgang udbud og efterspørgsel.

Kort nyt fra Pravda / Cases / Et rekrutterende kærestebrev

Sådan er virkeligheden for en af landets førende Business Intelligence-virksomheder Inspari. For BI-konsulenter er eftertragtede, og konkurrencen om deres ekspertise bliver konstant udkæmpet med tungere lønningsposer som lokkemiddel.

Indtil nu.

Pravda har i samarbejde med Inspari udviklet en rekrutteringskampagne, som har afsæt i Insparis mantra ”We take data personally” og det eneste, som travle BI-konsulenter ikke kan købe sig til: tid, tid til at tænke sig om.

Ja. Nej. Måske
Kampagnens koncept er udrullet på hjemmesiden maaske.dk samt fire posts på LinkedIn. På maaske.dk kan kandidaterne læse om livet som BI-konsulent og selvfølgelig svare ja til, at Inspari må kontakte dem. Men det kan også være, at de svarer måske eller nej. For det er jo ikke sikkert, at mennesket bag karrieren er klar til næste skridt.

Med konceptet viser Inspari respekt for kandidaternes nuværende arbejdssituation og det faktum, at store beslutninger kræver betænkningstid. Konceptet flugter derfor med Insparis HR-politik ”Heartwork”, hvor de arbejder for en sund sjæl i et sundt legeme i en sund virksomhed, og virksomhedens nærværende personlighed fra ”We take data personally”.

Sociale medier driver trafik
De fire posts på LinkedIn har skabt stor interesse for kampagnen og leveret 75 % af trafikken til maaske.dk. Det er i al beskedenhed ganske imponerende og viser sociale mediers evne til at generere trafik. Hvornår har en bannerannonce eksempelvis stået for 75 % af trafikken til din hjemmeside?

Kampagnens succes bliver styrket af en, uden at gå i detaljer, lav CPL (Cost Per Lead) og positiv brandingeffekt for Inspari.

Hvis du er interesseret i at blive klogere på, hvordan din virksomhed kan tiltrække branchens bedste medarbejdere via kreative koncepter på sociale medier, er du velkommen til at kontakte Pravdas Head of Strategy Sune Busk.

begynder_guide_inbound_marketing.png

Download e-bog

HENT VORES E-BOG OM INBOUND MARKETING

Vi er til for at gøre hinanden klogere. Derfor har vi skrevet en guide om emnet til dig. Den fokuserer på inbound marketings værdiskabende potentiale og serverer store tanker og konkrete værktøjer. Vi håber, at du kan lide den.

HENT GUIDEN

Skribent

Malene Korsholm



Som Client Director og ivrig motionsløber er Malene vant til at navigere i al slags terræn og er konstant på farten. Hun er eminent til at læse kundernes behov og styrer dem sikkert mod det kreative mål ved hjælp af stram struktur og højt humør.