Pravda fortsætter som ’preferred partner’-bureau for Danfoss

3. december 2018

Pravda fortsætter som ’preferred partner’-bureau for Danfoss

Brandbureauet Pravda har deltaget i en bureau-runde i Danfoss-koncernen og er igen valgt som preferred partner-bureau. Dermed bliver Pravda en del af et nyt bureau-setup, der skal styrke Danfoss’ internationale marketingaktiviteter.

Kort nyt fra Pravda / Nyt fra huset / Pravda fortsætter som ’preferred..

Samarbejdet mellem Pravda og Danfoss-koncernen går tilbage til 2004, og siden da har brandbureaet løst knap 2.000 opgaver for koncernen. Derfor var det helt oplagt at byde ind, da Danfoss sidst år meldte ud, at de ville konsolidere sit bureausamarbejde på færre, centrale samarbejdspartnere. 

I løbet af bureau-runden skulle alle inviterede bureauer pitche på en specifik opgave – og for Pravdas vedkommende blev det på en global produktkampagne for Danfoss Cooling. Den endte bureauet med at vinde, og kampagnen vil i løbet af den kommende tid rulles ud i samarbejde med en af Danfoss’ globale grossister. 

Ifølge Mette Munk fra Danfoss Group Branding & Design skyldes valget af Pravda som ’preferred partner’, bureauets indsigt i branchen og forståelse for forretningen.

– Vi har samarbejdet med Pravda i mere end 14 år, og det har givet vores faste Pravda-team en helt særlig forståelse for vores verden. Pravda er ikke blot en leverandør, men en tæt samarbejdspartner, der altid udmærker sig ved at turde udfordre status quo og levere effektfulde kampagner og løsninger – på tværs af vores markeder og forretningsområder. Derfor er det helt oplagt, at vi fortsætter og udvider samarbejdet, forklarer Mette Munk fra Danfoss Group Branding & Design. 

Fravalg har sikret kvaliteten
En del af baggrunden for sejren skal findes tilbage i 2015, hvor Pravda, stik imod branchens udvikling, besluttede at skære hele B2C-forretningen fra og udelukkende fokusere på B2B-kommunikation og -branding. 

Ifølge bureauets adm. direktør, Mette Hejl, har fravalget i høj grad været medvirkende til, at Pravda nu kan se frem til at løse endnu flere opgaver på verdensplan for den danske koncern. 

– Hvis du vil være dygtigst til noget, så kan du ikke være tusindkunstner. Du er nødt til at træffe nogle fravalg og fokusere 100 procent. Vi er på en rejse mod at blive en del af branding-eliten på verdensplan, og jeg synes i al beskedenhed, at vi lykkes ret godt, når vi bliver udvalgt af Danfoss. Det forpligter naturligvis, og derfor har vi på det seneste oprustet med nye strategiske kræfter og en partnerudnævnelse, der understøtter rejsen, fortæller Mette Hejl, adm. direktør i Pravda.   

Pravda har eksisteret siden 1969 og tæller i dag 24 medarbejdere – og bureauet har vundet flere designpriser, senest flere Red Dot Awards og to German Design Awards.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger eller en uddybende kommentar, så kontakt gerne adm. dir. Mette Hejl på +45 40 43 13 55 eller mh@pravda.dk

0018 Brand position e bog cover_jan2018_2 1200 x 1552 px.png

Download guide

HENT GUIDE OM brand positionering

Hent Pravdas guide om B2B brand positionering og få praktiske råd til at styrke dit B2B-brands position.

HENT E-BOGEN

Skribent

Mette Hejl



Siden 2007 har Mette bestyret bureauet med lige dele passion og perfektionisme, og hun er om nogen ansvarlig for Pravdas succes. Hendes store styrke er et irriterende enormt overblik kombineret med en uforlignelig evne til at samtænke strategi og eksekvering på højeste niveau.