Service

BRANDING

 

 

Global konkurrence og nye digitale forretningsmodeller stiller øgede krav til jeres brand. Jeres kunder har flere valgmuligheder end nogensinde før, og derfor er jeres brand muligheden for at skille jer positivt ud – og skabe loyalitet. 

Vores arbejde med branding består af tre faser:
  1. Position
  2. Aktivering
  3. Måling
Branding - en service fra Pravda
1_Position_711x400px.jpg

FASE 1: POSITION OG DNA 

Hvilken position har jeres brand i jeres målgruppes bevidsthed? Markedsledende autoritet, stræbsom runner-up eller noget helt tredje?

En stærk brandposition er et ståsted at tale ud fra. Det er her, jeres værdier og løfter bliver vakt til live. Det øger engagementet i jeres brand og gør det mere enkelt og effektivt at kommunikere konsistent. Konkurrentsituation, arv, kultur, ressourcer m.m. kan alle være vigtige forhold at analysere i arbejdet.  

2_Aktivering_711x400px.jpg

FASE 2: AKTIVERING

Hvordan lyder et brand? Hvilke holdninger rummer det? Og hvordan gør det en forskel?

Når brandet skal aktiveres, betyder det i virkeligheden blot, at det sættes i spil. Det har en holdning og taler gennem medarbejdere, annoncer, indretning, aktiviteter og meget mere. Alt sammen med formålet at skabe en forbindelse til netop de stakeholdere, vi ønsker at tiltrække. 

3_Måling_711x400px.jpg

FASE 3: MÅLING AF BRANDET

B2B-brand-måling er én af moderne marketings mest udfordrende discipliner. Og det er ærgerligt. For det er medvirkende til, at meget marketing-arbejde forbliver udokumenteret – og derfor ikke krediteret nok. 

Måling af brandets styrke kan involvere kendskabsgrad, brand-loyalitet, genkendelse og værdier. Det kræver dedikerede ressourcer og tålmodighed, fordi målinger ofte skal finde sted af flere omgange og over tid. Men belønningen er unik indsigt i jeres brands styrker og svagheder – og kontant afregning af jeres indsatser.

"VI BEHØVER IKKE ET STÆRKT BRAND, FOR VI HAR ET ERFARENT SALGSTEAM"

Det er en udbredt misforståelse inden for B2B-marketing, at brandet og salgsarbejdet er to fundamentalt forskellige ting. For sandheden er, at brandet er en stor hjælpende faktor i B2B-salget. 

Kort sagt, skal brandet sætte en fod i døren og give jeres sælgere et forspring, fordi målgruppen allerede har positive opfattelser af jeres brand. De har en forudindtaget forventning om en bestemt type service og et bestemt kvalitetsniveau. 

Det gør, at jeres sælgere kan bygge videre på brandopfattelsen og fokusere på de transaktionsnære produkter og services.

HENT VORES E-BOG OM POSITIONERING AF DIT B2B-BRAND

e-bog_brandposition_pravda.png

Arbejdet med brandpositionering kan virke skræmmende og kræver i virkeligheden en hel del mod. For i bund og grund handler det om at turde at vælge til og fra. Det, og meget mere, kan du lære om i din nye e-bog. 

Download e-bogen "Sådan tager dit B2B-brand en stærkere position"

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN