Service

UNDERSTØTTELSE AF SALGET

Salget er sandhedens time. De er her, indsigter og data skal i spil for at sikre det afgørende salg. Det er mange måder at understøtte salget: Kampagner, salgsmaterialer og viden om målgruppen. 

Hos Pravda strukturerer vi arbejdet med vores kunders salg på tre niveauer:

  1. Indsigter
  2. Go-to-market
  3. Måling
Salgsunderstøttelse - en service fra Pravda
2_Indsigter_711x400px.jpg

FASE 1: INDSIGTER

Indsigter om målgruppens behov, handlemønstre, temperament, vidensniveau, influenter osv. kan være helt afgørende i forhold til en salgsindsats' succes og fiasko. 

Vi arbejder ud fra en bred historik med en meget lang række af målgrupper inden for B2B. Listen tæller håndværksmestre, arkitekter, indkøbere i store internationale organisationer, få overlappende beslutningstagere i nichebrancher, etc. 

Den akkumulerede viden suppleres af workshops, brugerinterviews, research og meget mere for at skabe de helt afgørende indsigter, som er valide og effektfulde.

1_Go_to_market_711x400px.jpg

FASE 2: GO-TO-MARKET

En genial idé er intet værd, hvis den følges op af en dårlig eksekvering. Når et produkt og en service skal møde en udvalgt målgruppe og kræve deres opmærksomhed, skal der tages hensyn til platform, udformning, call-to-action, KPI'er og ikke mindst intern forankring og opbakning. Alt sammen for at optimere effekten af det gode forarbejde. 

Vi arbejder dedikeret med alle former for salgsunderstøttende marketing – fra den hypereffektive PowerPoint til cross channel-kampagner og initiativer. 

3_Måling_711x400px.jpg

FASE 3: MÅLBARE SALGSINDSATSER

Hvordan måler man et salg for at retfærdiggøre marketingindsatsen? Det er ikke nødvendigvis så enkelt som det lyder. Det vigtigste er at få etableret så klare KPI'er som muligt. For at gøre det, må man ofte regne baglæns og kigge på fx Customer Lifetime Value for herefter at etablere Cost of Lead m.m. 

Når tallene er på plads, er det vigtigt at holde styr på de forskellige målepunkter og uddele klare ansvarsområder undervejs i hele forløbet. Det gælder lige fra launch over kampagneeksekvering til opfølgning.

DET "PROCENTLØSE"   B2B-SALG

De lange salgscyklusser og de mange stakeholdere, som er involveret i et B2B-salg, kan gøre det uigennemsigtigt at tildele æren for et salg. Det er derfor svært at sætte to streger under kampagnens facit og omregne en præcis ROMI i procent. Men fordi det er svært, betyder det ikke, at det ikke kan lade sig gøre. 

Kontakt Client Director & Partner Malene Korsholm – og hør mere om salgsunderstøttelse og gode B2B-cases, hvor der er sat to streger under facit.

Vidste du?
Den største succesrate i salgskampagner opnås, når både salg og marketing i fællesskab definerer KPI'er og målsætninger. 

Er du klar til at arbejde sammen med os?

LAD OS TALE SAMMEN